جاجانگمیون Jajangmyeon

تاریخ ارسال : 1400/02/29

자장면

جاجانگمیون

جاجانگمیون (자장면) که به آن جاجانگمیون (짜장면) نیز گفته می شود ، غذایی رشته ای است که در سس لوبیای سیاه قرار دارد. همراه با  jjamppong(짬뽕 ، سوپ رشته فرنگی غذاهای دریایی تند) و  تانگسوبوک (탕수육 ، گوشت خوک شیرین و ترش یا گوشت گاو) ، یک غذای محبوب کره ای-چینی است. که به طور جمعی Junghwa Yori (중화 요리) نامیده می شود ، توسط مهاجران اولیه چینی در کره ساخته شده است. این بخش عظیمی از فرهنگ غذایی کره ای است.جاجنگمیون غذایی بود که والدین در موارد خاص مانند فارغ التحصیلی ، روزهای امتحان ، تولد و غیره با آن رفتار می کردند. این غذای مورد علاقه هر کودک است.همانطور که ممکن است در درام های کره ای دیده باشید ، این غذا محبوب ترین غذای تحویل منزل در کره است ، درست مثل تحویل پیتزا در آمریکا. این غذایی است که کره ای ها در یک روز پرتحرک و پرتحرک فراخوانی می کنند.بعنوان پدیده ای جدیدتر ، جاجانگ یئون به غذایی آشکار تبدیل شده است که افراد مجرد در روز سیاه (14 آوریل) با دوستانشان می خورند تا به دلیل نداشتن رابطه عاشقانه با یکدیگر از رشته فرنگی سیاه اغماض کنند.

سس جاجانگمیون

این سس با چونجانگ (춘장) درست می شود ، که یک خمیر لوبیای سیاه به سبک کره ای است که با آرد گندم تخمیر ، دانه های سویا و سس کارامل تهیه می شود. کاربرد آن تقریباً به غذاهای کره ای-چینی محدود می شود. من می دانم که برخی از آنها پرسیده اند که آیا یک رب لوبیای سیاه چینی می تواند جایگزین این غذا شود؟ اگر می خواهید همانطور که کره ای ها از آن لذت می برند جاجنگمیون درست کنید ، جواب منفی است.شما می توانید chunjang در بازارهای کره ای معمولا در کنار پیدا کنید، doejang(된장، خمیر سویا تخمیر). بسته به مارک های تجاری ، برخی از آنها شورتر ، ترش و یا شیرین تر از دیگران هستند.وقتی چونجانگ همراه با گوشت و سبزیجات در روغن سرخ می شود ، به یک سس جاژانگ تبدیل می شود. ابتدا باید خمیر لوبیای سیاه را در روغن سرخ کنید. این فرآیند به از بین بردن طعم تلخ و ترش رب لوبیا کمک می کند. برخی از آنها از قبل سرخ شده فروخته می شوند ، بنابراین دستورالعمل های موجود در بسته را بررسی کنید. اما ، هرگز دوباره سرخ کردنش ضرری نخواهد داشت.

رشته فرنگی جاجانگمیون

هیچ چیز بهتر از رشته فرنگی دستی کشیده شده رستوران ها نیست ، که خوب ضخیم و جویدنی است. برای آشپزی در منزل ، می توانید رشته های تازه آماده را در قسمت یخچال بازارهای کره پیدا کنید که ترجیح داده می شوند. نودل منجمد و خشک شده نیز وجود دارد. این رشته ها به طور کلی با عنوان udon و jajangmyeon (우동 짜장면) یا jungwhamyeon (중화 면) برچسب گذاری می شوند.