کیمچی سفید(بِک کیمچی백김치)

تاریخ ارسال : 1399/12/25

کمیچی سفید یا"بِک کیمچی" از دیگر انواع متنوع کیمچی های کره ایست که به دلیل نداشتن پورد فلفل چیلی کره ای رنگ قرمز ندارد و بخاطر همین کیمجی سفید نامیده میشود .این کیمچی همچنین تند نیست وبرای افراد که نمی توانند مزه های تند را تحمل کنند بسیار مناسب است.

کیمچی سفید

کاهو چینی یک عدد

دو قاشق غذا خوری نمک

تربچه سفید یک عدد بزرگ به اندازه ی چوب کبریت برش دهید( به صورت نوارهای نازک برش خورده است)

هویچ دو عدد به اندازه چوب کبریت برش دهید( به صورت نوارهای نازک برش خورده است)

10 عدد پیازچه برش های 5 سانتی

 3 عدد عناب ، بذر کاج دو قاشق غذا خوری ، 2 عدد شاه بلوط (دلخواهی می باشد)

1/2 پیاز پیاله

1 قاشق چایخوری زنجبیل

1/2 فلفل دلمه ای قرمزو به صورت نوارهای نازک برش دهید

4 حبه سیر

مراحل :

کاهورا از وسط نصف کنید ، سپس شکاف را از هسته2 سانتی متر بالای ساقه ببرید ، بنابراین برگها شل می شوند اما هنوز چسبیده اند.

نیمه  کاهورا زیر آب روان بشویید ، یا آنها را برای مدت چند ثانیه در یک لگن خیس کنید تا تمام برگها خیس شوند.نصف ها را در یک ظرف بزرگ بریزید و1/3 فنجان نمک دریا را به طور مساوی بین برگ ها بپاشید. بگذارید 1 تا 2 ساعت بمانند و هر 20 دقیقه آنها را برگردانید.

کاهو را چند بار زیر آب روان و آبکشی کنید تا از شر هرگونه آلودگی یا نمک خلاص شود. هر نیمه را زیر آب روان تقسیم کنید ، کلم را به چهار قسمت تقسیم کنید. باقیمانده هسته را برش دهید. آبکش کنید و کنار بگذارید.

 فلفل دلمه ای قرمز، پیازچه، زنجبیل،هویج،تربچه سفید، سر ، پیاز را با هم ترکیب کنید.

پر کردن سبزیجات را بین هر برگ کلم پخش کنید. قسمتهای کلم پر شده را روی آن جمع کرده و درون ظرف ، شیشه شیشه یا گلدان سفالی کره بگذارید.

آب نمک را روی کیمچی بریزید تا غوطه ور شود.

آب  نمک روی آن را بپوشانید و بگذارید تا در دمای اتاق بنشیند تا تخمیر شروع شود ، این بسته به میزان گرم بودن اتاق باید بین 1 تا 3 روز باشد. یک اتاق گرمتر سریعتر تخمیر می شود. فقط کافی است کیمچی را زیر نظر داشته باشید و هر از گاهی آن را بچشید: وقتی آب نمک ترش می شود ، در حال تخمیر است.آن را به یخچال منتقل کنید ، که روند تخمیر را کند می کند. حدود 1 ماه ادامه خواهد داشت. سرد سرو کنید.