کیک بانگئوپانگ( 붕어빵,Bungeo-ppang)

تاریخ ارسال : 1399/12/26

بانگئوپانگ یک میان وعده زمستانی در خیابان های کره به شکل شیرینی ماهی است.همیشه با خمیر لوبیای قرمز شیرین پر شده است .

بانگئوپانگ به چه معناست ؟

مانند اکثر غذاهای آسیایی ، نام این میان وعده کاملاً لفظی است: bung-eo به معنای "کپور کروسیان" (کپور برنز طلایی ، مربوط به ماهی قرمز) است و ppang به معنی "نان" است. آنها را کنار هم قرار دهید کیک ماهی میشود.

چرا به شکل ماهی است؟

کپور نماد شانس در بسیاری از کشورهای جهان است ، به ویژه در شرق و جنوب شرقی آسیا ، جایی که نماد استقامت در برابر مشکلات است. این به دلیل توانایی آن است - دقیقاً مانند ماهی قزل آلا - در بالادست شنا کند تا به محل تخم ریزی خود برسد ، علی رغم تلاش فعلی برای مجبور کردن آن در پایین دست. علاوه بر این ، کپور به لطف تولید تخم مرغ فراوان ، نماد فراوانی است.

نمادشناسی ماهی در فرهنگ آسیا

در فرهنگ آسیایی ، کپور همچنین نمایانگر باروری است و یک جفت - که اغلب برای نشان دادن یک ازدواج سعادتمندانه استفاده می شود - نمادی از پیوند انرژی های زن و مرد ، ذهن و قلب ، برای ایجاد تعادل است. به تازه عروس ها اغلب بشقاب هایی داده می شود که با یک جفت کپور طلایی تزئین شده اند.در اساطیر باستان ، یک جفت ماهی ، عناصر مثبت و منفی را نشان می دهد که برای ایجاد همه زندگی در جهان جمع می شوند ، در حالی که آبی که ماهی در آن زندگی می کند ، نشان دهنده آگاهی است. این باور در آیین بودا گسترش یافته است به طوری که با تعادل جسم و روان ، هر یک از ما توانایی دستیابی به آرزو ها داریم.

خمیر لوبیای قرمز چیست؟

رب لوبیای قرمز - به کره ای danpat (단팥) نامیده می شود (دان = شیرین ، پت = لوبیای آزوکی) - یک ماده رایج در تهیه انواع دسرها در کره، چین و ژاپن است. در چینی آن را hóng dòu shā می گویند در حالی که نام ژاپنی آنکو است.

هنگامی که به عنوان پر کننده استفاده می شود ، danpat تبدیل به danpat می شود (단팥). رنگ قرمز از پوسته لوبیا ناشی می شود - لوبیای داخل آن در واقع سفید است. از لوبیای آزوکی پوسته پوسته شده برای تهیه خمیر لوبیای سفید ، geopipat so (거피팥 소) - به معنای واقعی کلمه ، رب لوبیای پوست کنده استفاده می شود.

لوبیای Danpat به سادگی لوبیای آزوکی پخته شده تا زمانی که نرم شود ، سپس تقریباً له شود. شکر یا عسل را همراه با کمی نمک و وانیل مخلوط کرده و سپس رب را در بالای اجاق گاز می پزند. گرچه می توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد ، چند ساعت طول می کشد ، بنابراین خرید خمیر لوبیای قرمز در قوطی ها یا بسته ها بسیار راحت تر و سریعتر - و این روزها معمول تر -علاوه بر اینکه عنصر کلیدی bungeoppang، رب لوبیا قرمز نیز به عنوان یک پرکننده برای mooncakes و استفاده بائو در چین، taiyaki و daifuku در ژاپن، و کره ای . از خمیر لوبیای قرمز شیرین در بسیاری از دستور العمل های دیگر در سراسرآسیا نیز استفاده می شود.