کیمچی سفید(بِک کیمچی백김치)

تاریخ ارسال : 1399/12/25

کمیچی سفید یا"بِک کیمچی" از دیگر انواع متنوع کیمچی های کره ایست که به دلیل نداشتن پورد فلفل چیلی کره ای رنگ قرمز ندارد و بخاطر همین کیمجی سفید نامیده میشود .این کیمچی همچنین تند نیست وبرای افراد که نمی توانند مزه های تند را تحمل کنند بسیار مناسب است.

کیمچی سفید

کاهو چینی یک عدد

دو قاشق غذا خوری نمک

تربچه سفید یک عدد بزرگ به اندازه ی چوب کبریت برش دهید( به صورت نوارهای نازک برش خورده است)

هویچ دو عدد به اندازه چوب کبریت برش دهید( به صورت نوارهای نازک برش خورده است)

10 عدد پیازچه برش های 5 سانتی

 3 عدد عناب ، بذر کاج دو قاشق غذا خوری ، 2 عدد شاه بلوط (دلخواهی می باشد)

1/2 پیاز پیاله

1 قاشق چایخوری زنجبیل

1/2 فلفل دلمه ای قرمزو به صورت نوارهای نازک برش دهید

4 حبه سیر

مراحل :

کاهورا از وسط نصف کنید ، سپس شکاف را از هسته2 سانتی متر بالای ساقه ببرید ، بنابراین برگها شل می شوند اما هنوز چسبیده اند.

نیمه  کاهورا زیر آب روان بشویید ، یا آنها را برای مدت چند ثانیه در یک لگن خیس کنید تا تمام برگها خیس شوند.نصف ها را در یک ظرف بزرگ بریزید و1/3 فنجان نمک دریا را به طور مساوی بین برگ ها بپاشید. بگذارید 1 تا 2 ساعت بمانند و هر 20 دقیقه آنها را برگردانید.

کاهو را چند بار زیر آب روان و آبکشی کنید تا از شر هرگونه آلودگی یا نمک خلاص شود. هر نیمه را زیر آب روان تقسیم کنید ، کلم را به چهار قسمت تقسیم کنید. باقیمانده هسته را برش دهید. آبکش کنید و کنار بگذارید.

 فلفل دلمه ای قرمز، پیازچه، زنجبیل،هویج،تربچه سفید، سر ، پیاز را با هم ترکیب کنید.

پر کردن سبزیجات را بین هر برگ کلم پخش کنید. قسمتهای کلم پر شده را روی آن جمع کرده و درون ظرف ، شیشه شیشه یا گلدان سفالی کره بگذارید.

آب نمک را روی کیمچی بریزید تا غوطه ور شود.

آب  نمک روی آن را بپوشانید و بگذارید تا در دمای اتاق بنشیند تا تخمیر شروع شود ، این بسته به میزان گرم بودن اتاق باید بین 1 تا 3 روز باشد. یک اتاق گرمتر سریعتر تخمیر می شود. فقط کافی است کیمچی را زیر نظر داشته باشید و هر از گاهی آن را بچشید: وقتی آب نمک ترش می شود ، در حال تخمیر است.آن را به یخچال منتقل کنید ، که روند تخمیر را کند می کند. حدود 1 ماه ادامه خواهد داشت. سرد سرو کنید.

 

 

 

کیمچی پیازچه김치 부추

تاریخ ارسال : 1399/12/26

سلام به همه ، امروز من قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه کیمچی را با پیازچه های آسیایی (پیازچه) ، که به کره ای بوچو است ، تهیه کنید . این بوچوکیمچی نامیده می شود ، و ساخت آن ساده و سریع است اما بسیار خوشمزه است. با طعم پیاز سبز، پیازچه ای تازه و تند ، طراوت بخش است. من دوست دارم این کیمچی را وقتی تازه است ، تقریباً شبیه سالاد کیمچی بخورم. برای لذت بردن از آن لازم نیست تخمیر شود اما اگر بخواهید می توانید تخمیر کنید.

مواد لازم:

پودر فلفل کره ای : 2 پیمانه

سس ماهی :نصف فنجان

پیازچه :20عدد

آرد برنج :1 قاشق غذا خوری

سیر له شده ی پوره شده :1 فاشف غذا خوری

پیاز رنده شده ی آب گرفته شده :نصف قاشق غذا خوری

نمک: 1 قاشق چای خوری

سس سویا :1 قاشق غذا خوری

 1 قاشق غذا خوری کنجد سفید سرخ شده

1 قاشق غذاخوری شکر

 مراحل :

پیازچه را آماده کنیدپیازچه را به قطعات5 سانتی برش داده و در یک کاسه بزرگ قرار دهید. سس ماهی را اضافه کرده و با دست مخلوط کنید تا سس ماهی به طور یکنواخت در قطعات پخش شود بگذارید 30 دقیقه بماند و هر 5 دقیقه آن را برگردانید..

آرد برنج را با 1 فنجان آب در یک تابه کوچک مخلوط کنید. با حرارت متوسط ​​آن را بپزید و با قاشق چوبی هم بزنید.چند دقیقه بعد وقتی شروع به حباب زدن کرد ، شکر را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر هم بزنید آن را از روی حرارت برداشته و بگذارید کاملا خنک شود. 

سپس سس ماهی ،پیاز،سیر،نمک وپورد فلفل اضافه کنید تا مایع یکنواختی به دست بیاید. پیازچه هارا پاک کرده و در ظرف قرار دهید و مایعی که درست کردید را روی آن بریزید. برای قرمزی بیشتر کیمچی هم میتوانیدروی آن پودر فلفل بپاشید.

می توانید بلافاصله آن را به همراه برنج سرو کنید یا آن را در یک ظرف ضد هوای قرار دهید تا بعدا بخورداگر می خواهید کیمچی را تخمیر کنید ، آن را برای چند روز در دمای اتاق نگه دارید تا کمی مزه آن ترش شود ، سپس آن را در یخچال قرار دهید.

 

 

کیمچی(김치)

تاریخ ارسال : 1399/12/26

دستور العمل تهیه کیمچی به روش ساده

کیمچی کاهو

مواد لازم برای تهیه کیمچی :

1 عدد کاهو چینی متوسط

7 عدد پیازچه(اندازه دو بندانگشت )

1 قاشق غذا خوری ریشه زنجبیل پوست کنده و خرده شده

2 قاشق غذا خوری سیر رنده شده

4/1 فنجان نمک دریا (برای کاهو)

2/1 فنجان نمک دریا(برای مایع کیمچی)

2/1 فلفل هندی

1 قاشق غذا خوری سس ماهی

1 قاشق غذا خوری پورد برنج شیرین یا آرد

کاهو ها را به 4 قسمت کنید . ابتدا آن را از میان برش داده و هر برش را به دو تکه تقسیم می کنیم حالا آنها را شسته و بگذارید تا خشک شوند. بعد کاهو را به تکه های کوچک تقسیم میکنیم در یک کاسه بزرگ کاهو را بانمک پوشانده و بگذارید 2 ساعتی بماند.

وبشورید.

تهیه مایع داخل کیمچی :

1 فنجان آب و پورد برنج یا آرد را باهم دریک کاسه مخلوط کنید و روی گاز بگذارید تا بجوشد و پس از جوشیدن زیر گاز را خاموش کرده و بگذارید تا خنک شود. کاهو ها را با فلفل هندی ،پیازچه ،سیر ، سس ماهی ،زنجبیل و 1 قاشق غذا خوری نمک مخلوط کنید. کیمچی را در داخل شیشه می گذاریم ،نباید شیشه را پر کنید باید فضای خالی برای تخمیر داشته باشدتا سر ریز نشود . در شیشه را محکم ببنیدید و آن را به مدت 24 ساعت داخل فریزر بگذارید .

 

 

 

 

 

 

 

کیمچی کره جنوبی

تاریخ ارسال : 1399/12/26

حتی اگر با غذا های کره ای آشنایی ندارید، احتمالا در مورد غذا سنتی کره ای کیمچی شنیده اید. ودر صورتیکه هرگز نام کیمچی نشنیده اید با ما همراه باشید. کیمچی یک غذا ی سنتی کره ای است و ماده اصلی غذا های کره ای است .کیمچی که حدود قرن هفتم به وجود آماده است. در جهان شناخته شده است . انواع مختلفی از کیمچی وجود دارد (ادامه مطالب اشاره خواهیم کرد) ، اما بافت و طعم کلی کیمچی را می توان ترد ،شیرین ،ملایم توصیف کرد . در بسیاری از غذا های مجلسی کره ای از کیمچی استفاده میشود . امروزه کیمچی به قدری همه کاره شده است که حدود دوسوم مردم کره هرروز کیمچی میخورند.

تاریخچه کیمچی

 درست مثل اینکه فناوری رایانه با گذشت زمان تغییر کرد، کیمچی نیز مراحل مختلف توسعه را طی کرده است . مدت ها پیش (حدود 918-1392 میلادی)،کیمچی در اصل فقط با نمک و کلم خشک ساخته می شد . سپس انواع مختلف رب ، سیر و ماهی به آرامی معرفی وبه مواد اصلی ماده کیمچی تبدیل شدند.در طی زمستان های سخت کره ، تنها راهی که مردم می توانند مواد مغذی خود را از سبترشی بسیار رایج شد ، مردم همه چیز را از شاخه های بامبو گرفته تا خیار ترشی می کردند ، مردم حتی تخمیر سویا را شروع کردند که منجر به تولد سس سویاشد!آیا تاریخ زیجات بدست آوردند ، نگهداری یا ترشی آنها بود. هنگامی که روند سرگرم کننده نیست ! از تاریخ ( میلادی1392-918 ) چوسان تا دوره ( میلادی 1897-1392) گوگوریو و سرانجام تا کره فعلی ، شگفت آور است که ببینید غذا ی سنتی ،کیمچی چگونه تکامل یافته و زندگی کرده است . در دوره گوگوریو ، کیمچی یک غذای ساده بود. فقط تربچه و کلم های خرد شده که در سس سویا و نمک نگهداری میشد .در آن زمان ژاپن برای غذاهای نشاسته ای مختلف مانند سیب زمینی ، ذرت و فلفل چیلی تجارت کمی  را انجام می دادند و طی حمله ای به دوره چوسان و عقب نشینی ژاپن موادی که در حمله پشت سر گذاشتند مردم کره مواد را حفظ کردند.بامعرفی فلفل قرمز چیلی ، روش های تخمیر کاملا تغییر یافته است. که در نتیجه کل ظاهر کیمچی را نیز تغییر داده است.ورنگ قرمزی که امروزه در کیمچی می بینیم به دلیل فلفل قرمز چیلی است.در کره امروزی ، حدود 200 نوع مختلف کیمچی وجود دارد ، همه آنها از نظر عطر وطعم منحصر به فرد خود دارند می توانید حتی ترکیب شدن در کیمچی در غذاهای مختلف مانند همبرگر و پیتزا را ببینید اگر در کره باشید ، چیزی است که نمی توانید از ان اجتناب کنید مثل این است که بگویید هنگام رفتن به مکزیک سعی خواهید کرد از سالسا خودداری کنید. اولین چیزی که در کیمچی ممکن است متوجه شوید این است که چقدر کیمچی تند است وبه سرعت خواهید فهمیدکه این غذای سنتی چقدر خوشمزه است .طعم ومزه کیمچی معمولا ترکیبی از خنک ،تند وبا یک بافت ترد است .در اینجا نکته کوچک در مورد چگونه کیمچی خوب وبد را تشخیص دهیم اگر کیمچی کمی نرم است بدانید که کیمچی بدی دارید کیمچی باید همیشه بافت ترد را داشته باشد به عبارت دیگر ، کیمچی ترد برابر با یک کیمچی خوب است . ادویه های مختلف ، نمک و مقدار مناسب تخمیر باید آن عطر و طعم فوق العاده متعادل و هماهنگ را که به شما بدهد ویژگی کیمچی است .محبوبیت کیمچی در صحنه بین المللی به شدت رواج یافته است .کیمچی درطی بازی ها المپیک 1988 که در سئول برگزار شد، محبوبیت بیشتری پیدا کرد وبه همین دلیل تقاضای برای کیمچی در حال افزایش است . مردم شروع به درک این نکته کرده اند که مواد مختلف در کیمچی بسیار سالم و ارزش غذایی خوبی دارد مطالعات نشان داده شده است که کیمچی حتی میتواند کمک به مبارزه به سرطان کمک کند . اکنون کیمچی به صورت انبوه تولید میشود و هر ساله افزایش فروش به طور مداوم افزایش می یابد .

 


صفحه 5 از 5