سوپ کیک ماهی کره ای(Eomuk-guk)

تاریخ ارسال : 1399/12/28

با سردتر شدن هوا ، سوپ کیک ماهی به عنوان یک وعده غذایی جانبی محبوبیت بیشتری پیدا می کند. این سوپ کیک ماهی کره ای (Eomuk-guk، 어묵 국 یا Odeng-guk، 오뎅국) یک غذای راحتی کامل کره ای است .

 

 

کیک ماهی کره ای

این ها کیک ماهی است که روی سیخ هایی سرو می شود که با آبگوشت داغ سرو می شوند. بهتر است این سیخ ها را در هوای سرد که می توانید با نگه داشتن یک فنجان یا کاسه در دستان خود گرم کنید ، داشته باشید. توجه: "Odeng" از کلمه ژاپنی "Oden" گرفته شده است ، در حالی که "Eomuk" کلمه بومی کره ای است. "تانگ" به آش گفته می شود. کیک های ماهی کره ای Odeng (오뎅) یا Eomuk (어묵) نامیده می شوند. اگرچه اودنگ تحت تأثیر اودن از ژاپن است.بنابراین در سال های اخیر ، به عنوان بخشی از جنبش تصفیه زبان کره ای ، استفاده از Eomuk بیشتر مورد تشویق قرار می گیرد. به طور معمول کیک های ماهی کره ای با  سوریمی ، آرد گندم ، هویج ، پیاز ، نمک ، شکر و سایر مواد افزودنی ساخته می شوند.این مواد مخلوط ، خمیر ، شکل گرفته و سپس پخته ، بخارپز یا سرخ می شوند. من در مورد شما نمی دانم ، اما به طور کلی ، تصور این است که کیک های ماهی کره ای بسته بندی شده که به طور معمول از فروشگاه های مواد غذایی کره ای در دسترس هستند "سالم نیستند". اما با این وجود ارزان تر و راحت تر از تهیه آنها است. اگر به دنبال انتخاب سالم کیک های کره ای هستید ، باید دو مورد از دستورهای تهیه کیک ماهی را بررسی کنید.

 

کیک بانگئوپانگ( 붕어빵,Bungeo-ppang)

تاریخ ارسال : 1399/12/26

بانگئوپانگ یک میان وعده زمستانی در خیابان های کره به شکل شیرینی ماهی است.همیشه با خمیر لوبیای قرمز شیرین پر شده است .

بانگئوپانگ به چه معناست ؟

مانند اکثر غذاهای آسیایی ، نام این میان وعده کاملاً لفظی است: bung-eo به معنای "کپور کروسیان" (کپور برنز طلایی ، مربوط به ماهی قرمز) است و ppang به معنی "نان" است. آنها را کنار هم قرار دهید کیک ماهی میشود.

چرا به شکل ماهی است؟

کپور نماد شانس در بسیاری از کشورهای جهان است ، به ویژه در شرق و جنوب شرقی آسیا ، جایی که نماد استقامت در برابر مشکلات است. این به دلیل توانایی آن است - دقیقاً مانند ماهی قزل آلا - در بالادست شنا کند تا به محل تخم ریزی خود برسد ، علی رغم تلاش فعلی برای مجبور کردن آن در پایین دست. علاوه بر این ، کپور به لطف تولید تخم مرغ فراوان ، نماد فراوانی است.

نمادشناسی ماهی در فرهنگ آسیا

در فرهنگ آسیایی ، کپور همچنین نمایانگر باروری است و یک جفت - که اغلب برای نشان دادن یک ازدواج سعادتمندانه استفاده می شود - نمادی از پیوند انرژی های زن و مرد ، ذهن و قلب ، برای ایجاد تعادل است. به تازه عروس ها اغلب بشقاب هایی داده می شود که با یک جفت کپور طلایی تزئین شده اند.در اساطیر باستان ، یک جفت ماهی ، عناصر مثبت و منفی را نشان می دهد که برای ایجاد همه زندگی در جهان جمع می شوند ، در حالی که آبی که ماهی در آن زندگی می کند ، نشان دهنده آگاهی است. این باور در آیین بودا گسترش یافته است به طوری که با تعادل جسم و روان ، هر یک از ما توانایی دستیابی به آرزو ها داریم.

خمیر لوبیای قرمز چیست؟

رب لوبیای قرمز - به کره ای danpat (단팥) نامیده می شود (دان = شیرین ، پت = لوبیای آزوکی) - یک ماده رایج در تهیه انواع دسرها در کره، چین و ژاپن است. در چینی آن را hóng dòu shā می گویند در حالی که نام ژاپنی آنکو است.

هنگامی که به عنوان پر کننده استفاده می شود ، danpat تبدیل به danpat می شود (단팥). رنگ قرمز از پوسته لوبیا ناشی می شود - لوبیای داخل آن در واقع سفید است. از لوبیای آزوکی پوسته پوسته شده برای تهیه خمیر لوبیای سفید ، geopipat so (거피팥 소) - به معنای واقعی کلمه ، رب لوبیای پوست کنده استفاده می شود.

لوبیای Danpat به سادگی لوبیای آزوکی پخته شده تا زمانی که نرم شود ، سپس تقریباً له شود. شکر یا عسل را همراه با کمی نمک و وانیل مخلوط کرده و سپس رب را در بالای اجاق گاز می پزند. گرچه می توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد ، چند ساعت طول می کشد ، بنابراین خرید خمیر لوبیای قرمز در قوطی ها یا بسته ها بسیار راحت تر و سریعتر - و این روزها معمول تر -علاوه بر اینکه عنصر کلیدی bungeoppang، رب لوبیا قرمز نیز به عنوان یک پرکننده برای mooncakes و استفاده بائو در چین، taiyaki و daifuku در ژاپن، و کره ای . از خمیر لوبیای قرمز شیرین در بسیاری از دستور العمل های دیگر در سراسرآسیا نیز استفاده می شود.

 

کیمچی ترب سفیدمکعبی(Kkakdugi 깍두기)

تاریخ ارسال : 1399/12/26

نوعی کیمچی است که از تربچه خرد شده تهیه می شود. این یک نوع کیمچی بسیار رایج است که اغلب در وعده های غذایی روزمره کره ای به همراه غذا استفاده میشود.

کیمچی ترب مکعبی:

مواد لازم

ترب سفید دو عدد بزرگ

نمک دریا دو قاشق غذا خوری

شکریک قاشق غذا خوری

قاشق سیر خرد شده (حدود 5-6 حبه سیر)

1 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده

10عدد پیازچه خرده شده

1/4فنجان سس ماهی(سس سویا)

2/3 فنجان تکه های فلفل قرمز تند

1/3 فنجان آب

مراحل

ترب سفید را پوست بگیرید.در آب سرد بشویید و خشک کنید.آن را به مکعب های 3/4 تا 1 سانتی برش دهید. درون یک کاسه بزرگ قرار دهید.

2 پیمانه نمک دریا ، 1 پیمانه شکر اضافه کنید وبا ترب خوب مخلوط کنید به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید.آب تربچه را در یک کاسه کوچک تخلیه کنید.سیرخرد شده، زنجبیل ، پیازچه ، سس سویا، فلفل تند و 1/3 فنجان آب اضافه کنید.

 

 

 

کیمچی خیار(اویسوباگی کیمچی,오이 소박이)

تاریخ ارسال : 1399/12/26

کیمچی خیار بسیار خوشمزه ، خنک ، تند و ترد با طراوت است و یک کیمچی عالی برای تهیه آن در زمانی است که خیارها در فصلی قرار دارند نیازی به تخمیر کیمچی نیست . می توانید این غذا را فوراً بخورید.

 کیمچی خیار

مواد لازم :

خیار: ده عدد

نمک: دوقاشق غذا خوری

 سیر خورده شده : چهار حبه

پیاز خلالی شده: یک عدد

هویج متوسط: یک عدد

پیازچه خلالی شده :20 عدد

سس ماهی : سه قاشق غذا خوری

فلفل قرمز تند: نصف قنجان

شکر : یک قاشق غذا خوری

آب: 1/4 فنجان

کنجد سفید سرخ شده : یک قاشق غذا خوری

مراحل :

خیارها را بشویید. با برش دادن آنها از طول دو بار در گوشه های راست ،  1/2از یک انتهای آن ، برش های خود را درست کنید ، بنابراین قسمت های خیار هنوز در انتها به یکدیگر متصل هستند.

آنها را در یک کاسه بزرگ قرار دهید ، آنها را با نمک از داخل و خارج بپاشید تا کاملاً نمکی شوند. سپس آنها را برگردانید و اجازه دهید 10 دقیقه دیگر بماند.

خیارها را چند بار در آب سرد بشویید تا نمک اضافی آن گرفته شود. آبکش کنید و کنار بگذارید.ترکیب پیازچه، هویج،  فلفل، سس ماهی، شکر و دانه های کنجد را در یک کاسه بزرگ است. با قاشق چوبی خوب مخلوط کنید. چاشنی را دربرش های خیار قرار دهید.

 بلافاصله به عنوان یک ظرف جانبی برای برنج سرو کنید ، و مواد باقی مانده را در یخچال نگه دارید. اگر ترجیح می دهید کمی بیشتر تخمیر شود ، ظرف را بگذارید چند روزی در دمای اتاق بماند تا بو و طعم ترش آن گرفته شود. سپس آن را داخل یخچال قرار دهید. سرد سرو کنید.

 

کیمچی فلفل سبز تند(گوچو سوبگای,고추소박이 )

تاریخ ارسال : 1399/12/25

این کیمچی ترد ، خوش طعم و تند است و طعم کیمچی عمیق سیر و سس ماهی را دارد.شما می توانید این دستور را هر زمان با هر نوع فلفل تهیه کنید.

 گوچو سوبگای (کیمچی فلفل سبز تند)

مواد مورد نیاز:

به مقدار لازم فلفل دو قاشق غذا خوری

یک دوم قاشق غذا خوری نمک دریا

هشت تیکه تربچه

یک عدد ترب سفید

 دو عدد پبازچه

یک عدد هویج کوچک

دو عدد حبه سیر

یک دوم فنجان فلفل آسیاب شده

دو قاشق غذا خوری سس ماهی کره ای (در این بخش متوانید سس سویا استفاده کنید)

یک قاشق غذا خوری شکر

یک قاشق غذا خوری دانه کنجد سرخ شده

مراحل :

یک فلفل روی تخته برش بیندازید و بگذارید به طور طبیعی بماند. در حالی که روی آن فلفل می ریزد ، شکافی را در قسمت بالای فلفل ببرید. این کار را با بقیه فلفل ها تکرار کنید تا وقتی فلفل ها تمام شد ، خوب روی هم قرار بگیرند و روی بشقاب شما با شکاف و شکم پر به سمت بالا بنشینند.

فلفل ها را بشویید و صاف کنید. 1قاشق غذاخوری نمک را در یک کاسه کوچک بریزید. مقداری نمک را روی فلفل ها ، داخل شکافها و اطراف آن بپاشید. آنها را درون یک کاسه بریزید و بگذارید 30 دقیقه بمانند ، سپس آب اضافی را صاف کنید.

 

تربچه خرد شده را با 1/2 قاشق چای خوری نمک دریا در یک کاسه مخلوط کنید. بگذارید 10 تا 20 دقیقه بماند تا آب از تربچه خارج شود.

تکه های فلفل تند ، سس ماهی ، هویج ، پیاز ، پیازچه را اضافه کرده و با دست یا قاشق چوبی آن را خوب مخلوط کنید.

چاشنی را در هر داخل فلفل قرار دهید. آنها را در یک ظرف ضد هوای قرار داده و دانه های کنجد را روی آن بپاشید.

 در یخچال نگهداری کنید و مانند انواع دیگر کیمچی. به عنوان یک غذای فرعی برای برنج سرو کنید.


صفحه 4 از 5